טיפול תטא הילינג והפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות ( ADHD)

בעיית קשב וריכוז והיפראקטיביות – אפשר לחיות עם זה בלי רטלין?

איך להפוך את הבעיה למתנה?

_פ___¿___ץ_¬-_____סילדים המאובחנים עם בעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות כבר לא נדירים.. מהיכרותי עם הילדים, ובפרספקטיבה הוליסטית, אני יכולה לומר שהילדים הללו הגיעו עם מתנות לעולם.
אצל חלקם, החושים מאוד מחודדים, הם רגישים וקולטים כל מה שקורה סביבם; יצירתיים, אוטודידקטים ואנרגטיים. מבוגר הלומד ליהנות מהכישרונות שלו יכול להיות יצירתי מאוד, יזם.
בתוך מערכת החינוך, חווים הילדים לעיתים קושי להתמודד עם ריבוי הגירויים שבכיתה, ההתרחשויות שאת כולן הם קולטים בלי יכולת לסנן ולתעדף. למערכת החינוך קשה לתת מענה לתופעה שכיחה זו.
באמצעות טיפול בשיטת תטא הילינג ומגע, ניתן ללמד את הילד ליהנות ממגוון הכישורים שלו, להתרכז, ולחיות חיים מלאים.. גם בלי רטלין.

  • השמות בסיפורי המקרה הם שמות בדויים מטעמי שמירה על פרטיות.

 

הסיפור של גיל – להתחיל מחדש, בלי רטלין!

את גיל פגשתי בתחילת החופש הגדול. אמו הביאה אותו כשהיא מבולבלת ואובדת עצות.
מה לעשות בשנת הלימודים הבאה?
בבית הספר הנוכחי לא מסכימים שימשיך וממליצים להעביר אותו לבית ספר מיוחד.
גיל כבר שנה עם רטלין והתפרצויות זעם בבית הספר.
הסתכלתי על גיל וראיתי ילד סופר אינטליגנטי שלומד לבד. אין שום בעיה! אמרתי שוב ושוב לאימא ולגיל.
זיהיתי שהקושי האמיתי שלו הוא להמשיך לשבת לקראת סוף היום.
שאלתי אותו: "אם היו נותנים לך לעשות סיבוב של 5 דקות מחוץ לכיתה זה היה עוזר?"
גיל הגיב כל-כך בטבעיות לשאלה שלי שהייתי בטוחה שזה מה שהוא כבר עושה.
אבל לא, זה היה רעיון חדש שדיבר אליו ופשוט התאים לו.
עם גיל עבדתי בשילוב עם מגע, לימדתי אותו לשים לב לאנרגיה שהוא אוגר ברגליים שהופכת לעצבנות וחוסר מנוחה ולימדתי אותו לשחרר.
בשיחה עם האימא בדקתי אם בזמן ההיריון או הלידה הרופאים חשבו שיש בעיה בזמן שלא הייתה שום בעיה.
אכן היה "סיפור".. הנחתי אותה איך לשחרר את גיל מהסיפור הזה, חיברתי אותה לידיעה הפנימית שלה, למה שהיא יודעת על גיל ולימדתי אותה לסמוך על זה.
בפגישה הבאה האימא באה קורנת, ירדה ממנה הרבה דאגה.
יחד החליטו גיל ואמו להפסיק את הרטלין. בקייטנה המדריכה שיתפה פעולה עם גיל ונתנה לו "לצאת להתאוורר".
לפני סוף החופש הגדול התקשרה האם לספר שמצאו בית-ספר חדש לגיל, גמיש יותר וקשוב; הם נפגשו עם צוות בית הספר ויצאו בתחושה טובה של התחלה חדשה. ולבקשת גיל, קבעה איתי פגישה נוספת לפני תחילת השנה…