טיפול תטא הילינג והפרעות אכילה
- השמות בסיפורי המקרה הם שמות בדויים מטעמי שמירה על פרטיות.
הסיפור של שירה: "כשאת נעולה מבפנים, פשוט תנשמי.."
את שירה פגשתי כשהייתה בת 12. היא הגיעה לטיפול לאחר שהפסיקה לגמרי לאכול בטיול השנתי של בית הספר, ועוררה את דאגת המורים וההורים.
שירה הגיעה כשהיא מרוחקת ונעולה בתוך עצמה; היא הרגישה לבד, שלא רואים אותה, לא מבינים אותה..
בטיפול תטא הילינג משולב במגע, הסברתי לשירה שכאשר היא בלחץ, הסרעפת מתכווצת ואז הבטן ננעלת ואי אפשר להכניס פנימה כלום.
לימדתי את שירה לשים לב לסרעפת המכווצת, לנשום לתוך האזור המכווץ ולהרפות. בפגישות שלנו לא היו הרבה מילים; כן קרה משהו משנה חיים.
שירה הבינה, בעזרת כלי שמהותו פיזית, שהיא לא קורבן – לא של הנסיבות ולא של רגשות חולפים. בשתי פגישות בלבד, היא קיבלה חזרה שליטה על החיים: יכולת להרפות, פיזית ורגשית, בכל מצב של לחץ או תחושת חוסר מוצא.
לפני שנפרדנו, אמרתי לשירה: "זה כלי לכל החיים, השתמשי בו לכל דבר". וכדרכם של בני נוער ענתה לי שירה: "ב ר ו ר"……..
הסיפור של יובל: להתגבר על הטראומה ולהעיר את התיאבון לחיים
יובל הגיע לטיפול תטא הילינג בגיל 16, כשהוא סובל מאנורקסיה קשה, ועל סף אשפוז. כבר בדקות השיחה הראשונות, התגלה יובל כנער פתוח, שרוצה מאד לעזור לעצמו, אבל לא יודע איך..
המפתח לטיפול ביובל נחשף בשיא הטבעיות: כששאלתי אותו "למה אתה לא אוכל", הוא ענה לי בישירות: "כי ככה אני מקבל תשומת לב מאמא ואבא".
בדרך של תקשור ושאילת שאלות, התגלו רבדים נוספים, עמוקים יותר; יובל שיתף אותי בטראומה קשה שחווה בגיל 6, כאשר איבד אדם אהוב. התברר כי הזיכרונות הקשים נתקעו בתוך 'המערכת' ומעולם לא עברו עיבוד, ריפוי ושחרור.
למעשה, נשאר יובל לכוד במודעות של ילד בן 6, הזקוק באופן קיצוני לחום ולביטחון, ילד המבטא את מצוקתו דרך דיכאון ואנורקסיה קשה.
באמצעות טיפול תטא הילינג, שחררתי את יובל מהזיכרונות הקשים שישבו אצלו בתת המודע, ולימדתי אותו שהוא יכול לחוות אהבת הורים גם תוך שהוא דואג למלא את צרכיו הפיזיים.
סיפורו של יובל ממחיש איך טראומה מגיל הילדות המוקדם צפה בפגישה אחת בלבד, שהביאה ריפוי מלא. שבוע אחרי הפגישה, התקשרה אלי אמו של יובל וסיפרה לי בהתרגשות שהילד אוכל בתיאבון ואפילו חזר לאימוני כושר עם מאמן כושר צמוד..