טיפול תטא הילינג והפרעות אכילה

הפרעות-אכילהשכיחותן של הפרעות אכילה בעידן המודרני עולה בעקביות. הפרעות האכילה העיקריות הן: אנורקסיה נרבוזה AN)), בולמיה נרבוזה BN)) והפרעת אכילה "התקפית" BED)).בתחילת חיינו אנו קשובים באופן טבעי לתחושות רעב ושובע פיזיות; אך ככל שהחשיפה לסביבה מתגברת כך אנו נעשים "רגישים" בכל הקשור לדימוי הגוף, מבנהו ומשקלו, ולאופן בו אנו נתפסים על ידי אחרים. כך מתפתחת בהדרגה תופעת "אכילה רגשית": אכילה המונעת מבעיות רגשיות ונפשיות, תוך איבוד הקשר לתחושות רעב ושובע פיזיולוגיות.תופעות אלה נפוצות בעיקר בקרב ילדים ובני נוער.הורים יכולים לסייע לילדיהם על ידי "הזנת" תחושת הערך העצמי שלהם, וכן על ידי מתן חינוך לאורח חיים בריא ומאוזן. על מנת למנוע החרפה במצב, מומלץ ביותר לפנות לעזרה מקצועית, רפואית או נפשית.באמצעות טיפול תטא-הילינג, ניתן ללמד מחדש את הילד לסגל לעצמו הרגלי אכילה נכונים, וכן לטפל במקור להפרעת האכילה על ידי זיהוי המקומות של האכילה הרגשית, והטמעת דימוי גוף חיובי ותחושת ערך עצמי.

  • השמות בסיפורי המקרה הם שמות בדויים מטעמי שמירה על פרטיות.

הסיפור של שירה: "כשאת נעולה מבפנים, פשוט תנשמי.."

את שירה פגשתי כשהייתה בת 12. היא הגיעה לטיפול לאחר שהפסיקה לגמרי לאכול בטיול השנתי של בית הספר, ועוררה את דאגת המורים וההורים.
שירה הגיעה כשהיא מרוחקת ונעולה בתוך עצמה; היא הרגישה לבד, שלא רואים אותה, לא מבינים אותה..
בטיפול תטא הילינג משולב במגע, הסברתי לשירה שכאשר היא בלחץ, הסרעפת מתכווצת ואז הבטן ננעלת ואי אפשר להכניס פנימה כלום.
לימדתי את שירה לשים לב לסרעפת המכווצת, לנשום לתוך האזור המכווץ ולהרפות. בפגישות שלנו לא היו הרבה מילים; כן קרה משהו משנה חיים.
שירה הבינה, בעזרת כלי שמהותו פיזית, שהיא לא קורבן – לא של הנסיבות ולא של רגשות חולפים. בשתי פגישות בלבד, היא קיבלה חזרה שליטה על החיים: יכולת להרפות, פיזית ורגשית, בכל מצב של לחץ או תחושת חוסר מוצא.
לפני שנפרדנו, אמרתי לשירה: "זה כלי לכל החיים, השתמשי בו לכל דבר". וכדרכם של בני נוער ענתה לי שירה: "ב ר ו ר"……..

הסיפור של יובל: להתגבר על הטראומה ולהעיר את התיאבון לחיים

יובל הגיע לטיפול תטא הילינג בגיל 16, כשהוא סובל מאנורקסיה קשה, ועל סף אשפוז. כבר בדקות השיחה הראשונות, התגלה יובל כנער פתוח, שרוצה מאד לעזור לעצמו, אבל לא יודע איך..
המפתח לטיפול ביובל נחשף בשיא הטבעיות: כששאלתי אותו "למה אתה לא אוכל", הוא ענה לי בישירות: "כי ככה אני מקבל תשומת לב מאמא ואבא".
בדרך של תקשור ושאילת שאלות, התגלו רבדים נוספים, עמוקים יותר; יובל שיתף אותי בטראומה קשה שחווה בגיל 6, כאשר איבד אדם אהוב. התברר כי הזיכרונות הקשים נתקעו בתוך 'המערכת' ומעולם לא עברו עיבוד, ריפוי ושחרור.
למעשה, נשאר יובל לכוד במודעות של ילד בן 6, הזקוק באופן קיצוני לחום ולביטחון, ילד המבטא את מצוקתו דרך דיכאון ואנורקסיה קשה.
באמצעות טיפול תטא הילינג, שחררתי את יובל מהזיכרונות הקשים שישבו אצלו בתת המודע, ולימדתי אותו שהוא יכול לחוות אהבת הורים גם תוך שהוא דואג למלא את צרכיו הפיזיים.

סיפורו של יובל ממחיש איך טראומה מגיל הילדות המוקדם צפה בפגישה אחת בלבד, שהביאה ריפוי מלא. שבוע אחרי הפגישה, התקשרה אלי אמו של יובל וסיפרה לי בהתרגשות שהילד אוכל בתיאבון ואפילו חזר לאימוני כושר עם מאמן כושר צמוד..

צור איתי קשר ותאם פגישת טיפול בתטא הילינג