מה זה שיטת גרינברג?

"כאב לא מופיע בחיינו בלי סיבה. זה סימן שמשהו צריך להשתנות"

איך התפתחה שיטת גרינברג?

שיטת גרינברג פותחה בשנות ה- 70 ע"י אבי גרינברג, לאחר שחקר שיטות ריפוי שונות. בהתבסס על אבחון דרך כף הרגל, פיתח אבי גרינברג שיטת ריפוי הוליסטית להכרה ושינוי של דפוסי התנהגות וחשיבה כובלים, תוך הקשבה ערה לגוף.

מהו אבחון דרך כפות הרגליים?

בהתבוננות מעמיקה בכף הרגל, ניתן ל"קרוא" את סיפורו של האדם, לראות את "הדרך שצעד" בה עד כה, וכיצד התעצב במהלכה. ניתן גם לקרוא את המבנה התפיסתי, הרגשי, הגופני וההתנהגותי של אותו אדם.

באבחון נשים דגש על הפער בין הפוטנציאל הבסיסי איתו נולד האדם לבין היומיום – מה מתוך הפוטנציאל בא לידי מימוש, ומה מגביל את האדם ממימוש מלא שלו. פער כזה יוצר סבל בחיי האדם, שעלול להתבטא בסימפטומים פיזיים ואף במחלות.

איך זה עובד?

לאחר האבחון, בתהליך העבודה לומד המטופל לזהות כיצד סימפטומים שונים באים לידי ביטוי בגוף, להכיר בדפוסים האוטומטיים כפי שהם "מופיעים בזמן אמת", כחוויה גופנית. המטופל משתתף פעיל ושותף מלא בתהליך, כשהמטרה היא להחזיר את הבחירה והחופש, להשתחרר מדפוסים אלו ואף להפסיקם. תלמיד שמתנסה בשיטת ריפוי זו מגביר באופן משמעותי את החיבור הער לגופו, לנשימה, לצורה שבה הוא "מחזיק" את עצמו, מתנועע במרחב, משתמש בחושים ותופס ויוצר את המציאות שלו.

איך מפגש בשיטת גרינברג נראה?

הפגישה הראשונה מוקדשת לאבחון ובה מגדירים יחד עם המטופל את מטרת התהליך, הסימפטומים הגופניים והקשר ביניהם. המפגשים הבאים נפתחים באבחון קצר של כף הרגל כדי לעקוב אחר השינויים, ואז נעשית עבודת גוף, כשהמטופל שוכב על מיטת הטיפולים. כל מפגש שכזה מוגדר גם כשיעור שבו המטופל חווה את הלמידה תוך הנחיה, מגע, תנועה, נשימה ושימוש בקול.

למי ומתי שיטת גרינברג מתאימה?

  • למי שרוצה ללמוד תשומת לב וחיבור לגוף, הגמשת התפיסה והחוויה.
  • למי שמעוניין להגביר את הויטאליות, ההנאה מהגוף, החיבור לקרקע והבריאות הגופנית.
  • למי שרוצה לממש את הנוכחות, העוצמה הפנימית, חופש הבחירה. להיפרד מתפיסה של קורבן ולקיחת המושכות לידיים.
  • לרקדנים, שחקנים וכל מי שהגוף שלו הוא כלי העבודה שלו.
  • למי שסובל מעצירות או שלשולים, כאבי גב, אסטמה, אלרגיות, חוסר איזון הורמונאלי, פציעות מתאונות וכל סימפטום גופני או כרוני. למי שמעוניין ביצירת הבראה שלמה מתוך למידת המסר הכללי שהגוף משדר.

עוד על שיטת גרינברג בכתבת וידאו ב YNET

צור איתי קשר ותאם פגישת טיפול בתטא הילינג